Gruppetrening ved Tonus

Informasjon om de ulike treningsgruppene våre:

Damegruppe


Damegruppen er en gruppetime for deg som liker å utfordre deg selv. Her får du god og variert trening, som er lett å tilpasse ditt nivå. Du får trene i en sosial setting sammen med andre. Gruppetimen en god blanding av styrke og utholdenhet. Målet er å gi deg en trening som bedrer dine forutsetninger for det som hverdagens utfordringer gir deg.




Yoga


Vår dyktige fysioterapeut Åse har med sitt kliniske blikk valgt øvelser, inspirert fra Yin-Yoga, og laget en gruppetime som har deg, avspenning og gode bevegelser i fokus.




Gravidtrening


Dette er trening for deg som er gravid, uansett form og fasong. Vi tilbyr tilrettelagt trening for deg, enten du er trent, ikke trent, er frisk eller har bekkenplager etc. Målsetningen med treningen er å formidle og tilegne deltagerne kunnskap om: - forebygging av muskel og skjelettplager (bekkenløsning, ryggproblemer etc) - bekkenbunnstrening (knipeøvelser) for å forebygge bl.a. inkontinens - trening for å forberede kroppen til endringene i svangerskapet og etter fødselen - fødselsforberedende trening- råd for å redusere svangerskapsplager Alle deltagerne får tilbud om individuell undersøkelse av fysioterapeut i forkant av treningsstart. Har du plager/smerter, anbefaler vi deg å gjøre en undersøkelse. Dette for å sikre at din helse blir ivaretatt og at individuelle tilpasninger kan bli gjort. For mer informasjon angående treningsgruppene ta kontakt med oss på telefon 55137030. Velkommen på trening!!!! Se eksempel på øvelser i denne videoen.




Barseltrening


Barseltrening er et tilbud til alle nybakte mammaer. Treningen foregår på dagtid og du tar selvfølgelig barnet med deg! Etter et svangerskap og en fødsel trenger kroppen litt hjelp til å komme tilbake til normalen. Kroppen vil også bli utsatt for større belastninger nå i forbindelse med amming, løfting og bæring etc. Da kan det være lurt å hjelpe kroppen litt på vei og forebygge plager. Treningen skal bidra til at dere kommer i bedre form, og forhåpentligvis inspirere dere til videre aktivitet. Øvelsene er trygge og tilpasset hver enkelt uansett nivå. For dere med rygg/bekkenplager anbefaler vi på det sterkeste å delta på treningen. Øvelsene vil hjelpe på øm og svak muskulatur, og ved å trene opp bekkenbunn og stabiliteten i mage/rygg muskulatur kan mye av plagene forebygges og også behandles. Dette er gøy og ikke minst sosialt! Se eksempel på øvelser fra treningen her.




Powerslynge


En økt som utforderer deg. God blanding av styrke med slynger, kettlebells og kondisjon. Åpen for begge kjønn. Se eksempler på trening med slynger her: Jungle Sports -power program. Jungle Sports -basic program. Reklamevideo for Jungle Sports - deler av filmen er gjennomført her på Tonus.




Tonus HIIT


En økt som utfordrer deg. Øvelser for styrke og kondisjon gjennom intervalltrening med slynger, vekter og strikk. Det jobbes både individuelt og i par.
Gruppen er åpen for begge kjønn.




Para


En lukket gruppe for basistrening rettet mot Paraidrett. Et samarbeid Tonus har hatt med Olympiatoppen Vest-Norge siden 2010. Se eksempel på basistrening i filmen under. Basisøkt Para - Mariann Vestbø Marthinsen.




KOLS


En lukket gruppe for pasienter med lunge- og hjerte/karsykdommer.




Kombo-fit


Dette er en gruppe som du får utfordret deg både på styrk og kondisjon. Intensiteten er middels til tung, så gruppen passer fint for deg som ønsker å komme i gang med trening. Mye av øvelsene er også lett å tilpasse individuelt. Åpen for begge kjønn.





Ring oss om du lurer på noe vedrørende våre gruppetreninger